

Vandaag is het Bewust Veilig Dag. Veilig werken verdient natuurlijk niet alleen vandaag aandacht, maar het hele jaar door. Daarom luidt de slogan van dit jaar: Veilig gedrag werkt elke dag.
We trapten deze dag af met een quiz op alle onze bouwprojecten en ook bij onze timmerfabriek en werf. En zoals verwacht mondde dat een aantal keer uit op goede discussies. Want ja, wat is nou écht het juiste antwoord? En dat is precies de bedoeling! Met elkaar in gesprek gaan. Door samen te discussiëren, kijken we nét wat scherper en kritischer naar ons werk en leren we van elkaar.
Daarnaast hebben we stilgestaan bij iets nieuws op onze bouwplaatsen: de QR-code. Elk project heeft er inmiddels één. Zie je iets wat beter of veiliger kan? Dan kun je dat, als je wilt anoniem, direct melden via die code. Laagdrempelig en snel om vooral samen scherp te blijven.
Al met al een geslaagde ochtend. En vanmiddag? Dan gaan we gewoon weer aan de slag. Veilig! Zoals het hoort, elke dag weer.
Want iedereen wil veilig werken én veilig thuiskomen.
